Ett dygn på bortaplan

Hej på er! Nu har vi kommit hem från storstaden Stockholm. Vi kom ju faktiskt hem redan igår kväll men jag var så fruktansvärt trött så kände att det här inlägget fick vänta till idag. För att summera vistelsen i Stockholm kortfattat så var det hektiskt men bra. Lite mer ingående.... Att resa dit en fredag eftermiddag var inte mitt smartaste drag. Att det är mycket människor på tåget fattar jag också, men den biten att försöka överleva i tunnelbanan när man inte hittar och du har triljarder med människor runt omkring dig är bland det värsta jag har varit med om. När vi äntligen hittar rätt tåg är det så mycket folk att vi står på varandra bokstavligt talat. Det gick alltså inte att röra sig en halv centimeter, inte heller gick det att flytta på sig för att släppa förbi någon för som sagt, människor stod på varandra. Det var vidrigt. Jag förstår inte hur man kan leva med det som vardag. Vilken befrielse det var att kliva av sen. Väl incheckade på hotellet en stund senare beslöt vi oss för att äta middag vilket vi gjorde på hotellets Brasseri X, åt en himmelsk hamburgare med tryffelmajonäs och picklad rödlök. Eftersom föreställningen skulle börja 19 (trodde vi) hann vi ta det lugnt på hotellrummet i några minuter innan vi skulle gå vidare till Globen. Enligt biljetten skulle insläppet öppna en timme innan föreställningen skulle börja så vi gick dit mittemellan, alltså 18.30. När vi kom dit och lugnt stod och tittade i shopen sa en kille som arbetade där att föreställningen redan hade börjat, för en halvtimme sedan! Så vi pinnade in och satte oss på första bästa plaster som vi hittade. Stort minus för det, enligt någon av Jims vänner står det på deras facebook-sida av på grund av produktionstekniska skäl börjar föreställningen en timme tidigare än vad som står biljetten, men jag som inte följer deras facebook-sida har såklart missat det. I övrigt var det så himla bra att jag kan se det igen. Hotellet hade sinnessjukt behagliga lakan i sängen, i den utsträckning att jag ville ta med mig dessa hem 🙄 Bävade inför lördagens tunnelbaneresa men den gick betydligt bättre än fredagens. Vädret var inte heller top notch och jag höll på att frysa ihjäl innan jag bestämde att vi går in på H&M där jag snabbt roffade åt mig både mössa,vantar och halsdduk. Jim sa att jag har ju allt det där hemma, ja sa jag men jag behöver ha det nu. Efter det blev det endast ett besök på Åhléns innan vi beslöt oss för att gå till centralen. Vi hade trots allt med oss Rasmus, och är det något han inte är ett fan av så är det att springa i hundratals butiker. Han klagade inte så mycket över just det men däremot var det många frågor om när tåget kommer, när ska vi åka hem, jag är hungrig och så vidare. Jag tycker det är okej att gå i Stockholm men att göra det med en 6-åring som inte är van vid högt tempo och mycket folk är inte kul. Rasmus leker gärna samtidigt som man går, typ hoppa i rutor och liknande, vilket absolut inte fungerar när det är så mycket folk. Han stannar gärna mitt i och det är klart, man kan göra det hemma på gatorna för här finns det utrymme att göra det. Det gör de inte i Stockholm. Jag var så slut när vi satte oss på tåget att jag tappade räkningen på hur många gånger jag var nära på att somna.. Även om det är kul att åka iväg så var det så skönt att komma hem och sova. 

(null)

Nu är det hög tid att göra sig i ordning för denna dags äventyr. Vi hörs senare. 
0 kommentarer