Äntligen helg

Och så var det äntligen helg! Vi bestämde oss för att ta en lång sovmorgon idag, Rasmus tyckte att vi skulle sova till halv nio och det lät bra tyckte jag. Jag förstod ju att vi inte skulle sova så länge eftersom Rasmus är i en period då han vaknar tidigt men önska kan man göra. Mycket riktigt tassade han in till oss vid halv sju och ville ha frukost så det var bara att kliva upp och göra i ordning det. Tack vare tidig uppstigning har jag hunnit lägga kycklingen vi ska grilla ikväll i marinad så det får ligga och dra sig ordentligt i flera timmar. 

Vi skulle ha grillat redan igår men det skulle ha tagit för lång tid så vi köpte med oss pizza hem istället, när vi ändå är inne på det spåret så ska jag nämna att jag köpte den godaste kebabsalladen jag någonsin ätit. Den innehöll isbergssallad, rödlök och kebab, men framförallt var det inte blandat så att salladen blev fisljummen. Döper den till Nathalies kebabsallad. 

Idag skiner i alla fall solen och bara det gör mig en smula piggare, till den graden att jag gärna hittar på något. Vi får se vad vi hittar på men någon gång under dagen ska jag riva ur Rasmus garderob för den ska målas om! Nya hyllplan ska också sättas in för det är så tröttsamt att alla kläder ligger på hög bredvid varandra och när man ska ta ett plagg rasar högen bredvid. Så opraktiskt. Får visa er en före- och efterbild sen. Jim har valt färgen asfaltsgrå och stängerna samt hyllplanen blir vita, han kanske inte har så dum smak ändå den där mannen 😉 Nu har jag lovat Rasmus att titta på när han spelar tv-spel innan jag gör mig i ordning för dagen. 

(null)

#helg #vardagsliv #barn #mat #vår #lördag
0 kommentarer