Sammanfattning från veckan i Torsåker

Vi började våran vistelse i Torsåker (eller egentligen i Ho precis utanför) om man ska vara exakt, med att ta en promenad längs en grusväg hela familjen. Hunden behövde rastas och vi behövde röra på oss efter bilresan. Efter dryga kilometern hamnade vi vid en bygdegård, jag var så inne i mitt smultronplock att jag höll på att missa världens största björnloka och körde nästan in hela armen i den, men Jim sa åt mig i tid. Det fanns så mycket smultron längs hela vägen och när jag väl börjar plocka så är det liksom.... Svårt att sluta. 
 
 
 
 
 
Under måndagsförmiddagen tog jag och Jim bilen in till Hofors för att handla och i samma veva letade vi efter en kortlek, som visade sig vara svårare att hitta än väntat... Jag menar, hur svårt kan det egentligen vara att hitta en kortlek? Tydligen väldigt, för jag tror vi var borta i närmare två timmar innan vi kom tillbaka till stugan och kortleken hittade vi dessutom på Ica i Torsåker, typ fem minuter från vårt boende... Det hann ju i princip bli eftermiddag innan vi var tillbaka men det hindrade inte oss ifrån att packa matsäck och dra iväg på äventyr. Så vi letade reda på Kårsberget och hade förväntat oss en "storslagen utsikt" men det var mest bara en jävla massa skog. Jag hade förväntat mig fina vyer över trädtoppar men det var visst för mycket begärt. Det var åtminstone sjukligt tyst där uppe och det fanns mängde av stora, fina och goda blåbär. Vi tog oss ned i igen och besökte Gästrikeleden istället, var inte direkt någon storslagen vy där heller men vi slog oss ned och åt våra mackor där i alla fall. 
 
 
 
 
 
De kommande och sista dagarna spelade vi massor med sällskapsspel (läs: Yatzy) som för övrigt gick helt åt pipsvängen för min del, plump hann vi också med att spela och om föregående gick åt pipsvängen så gick det här helt åt helvete. Men det måste väl vara någon sorts talang att plumpa hela vägen rakt upp och ned bortsett från en gång också, eller? Vi hann med ett spel minigolf också, så klart öppnade sig himlen mitt i spelet men ihärdiga som vi är fortsatte vi ändå. Det var bara hunden som fick värma sig i bilen. Vi fick dock hoppa över några banor då dom blev alldeles för blöta. 
 
 
 
Och sen hade plötsligt alla dagar susat förbi.... Det var hög tid att åka hem men inget kan ske utan lite action så när vi lämnade stugan och skulle åka in i Torsåker fick vi vända på grund av att ett godståg hade gått sönder och stod still precis vid järnvägsövergången(!). Vad är oddsen för det? Som tur var så hade vi ju sett att man kunde åka till bygdegården och vidare på den vägen för att komma in till "centrum" också, om vi inte hade vetat om det så hade vi kunnat stå där länge innan tåget flyttade på sig.. Och när vi ändå är inne på Torsåker så fick jag lära mig att det är där Anders Eklund kommer ifrån, ni vet den där som borde ligga under en stor sten och bli torterad med gammeldags redskap, just han.. 
 
Men summan av kardemumman, vi hade en fin semester som avslutades på Köpings 10 Coctails 👌
 
 
 
 
 
#livet #barn #familj #familjeliv #semester #sommarlov #Torsåker #Ho #natur
0 kommentarer