Jordgubbsplock och träningspass

Godkväll på er! 
 
 
 
 
 
 
Idag hade vi tillsammans med Rasmus mormor planerat att åka till Kolbäck och plocka jordgubbar, som för övrigt har världens godaste jordgubbar utan att överdriva. Vi tyckte att vi hade planerat bra med tiden etc. men det tyckte tydligen alla andra också för det var fullsmockat i jordgubbslandet, alltså smockfullt... Vi hade ingen lust att trängas där så vi bestämde oss för att gå in till den nya gårdsbutiken och köpa färdigplockade gubbar istället. Givetvis rök dom sista lådorna mitt framför ögonen på oss, herregud.. Jag hann börja planera min tjuvfärd ut i landet för att knuffa undan varenda människa där för jordgubbar, det skulle jag ha om jag så skulle behöva slåss för det. Ja men tankar kan skena iväg snabbt, som tur var behövde jag aldrig ge mig ut på någon färd för ganska så snart fylldes lagret på och vi fick med oss fyra liter hem. 
 
Rasmus stannade kvar hos mormor precis som han hade sagt att han skulle göra. Han kommer dock hem på fredag för att sova hemma en natt i och med att vi är bortbjudna på dop/födelsedagsfirande på lördag, men sen ska han minsann tillbaka. Jo men som ni förstår då fick jag åka hem till ett tomt hus eftersom Jim jobbar eftermiddag den här veckan... Jag har aldrig varit ett fan av att laga mat åt mig själv så hade jag levt ensam hade jag förmodligen levt på yoghurt, tycker det är så tråkigt. Men när jag kom hem gjorde jag i ordning toscanska biffar från Hälsans kök och ris, riktigt gott! En stund senare rev jag av ett träningspass här hemma, idag fick ryggen sig en omgång. Min rygg är ju under all kritik så det behövdes. Sen var det bara att skutta in i duschen för om jag var ofräsch innan så ska vi inte ens snacka om hur det var efter träningspasset.... Nu sitter jag mest och väntar på att mitt sällskap ska komma hem från sitt arbetspass, han ska få hjälpa mig att leta efter en ny dator då min håller på att ge upp helt och hållet 😩 Har precis tryckt i mig knäckebröd med tomat och en smoothie med.. Jordgubbar så klart! Så himla gott. 
 
 
Det är väl dags att avrunda. Imorgon ska vi åka till Kolbäck (igen!) för att hämta mer jordgubbar, har nämligen bokat 15L 😍 Det kanske låter overkill ha ha ha, men det ska kokas sylt därav mängden! Okej, det kanske slinker ned några på vägen... 🙈
 
 
#livet #träning #vardagsliv #semester #sommarlov #barn #familj #barnfamilj #jordgubbar #sommar #träning
0 kommentarer